Her ne kadar Zihinsel Pazarlama metodları bireylerin
zihinlerindeki aktivitelerin hangi bölgelerde gerçekleştiğine bakarak “gerçek
satınalma” kararlarını bulmaya ve bizi aydınlatmaya çalışsa da, kararlarımızı
etkileyen sadece beynimiz değil.
Öyle olsaydı tüm insanoğlu aynı karar kalıplarını uyardı. Cinsiyetimiz, yaşımız, hangi kültürden geldiğimiz ve atalarımızdan
kalan miraslar bizleri etkileyen faktörler.
Konu ile ilgili en çarpıcı örneklerden biri Kore
havayollarındaki durum.
Bildiğimiz üzere Havayolu en güvenli ulaşım yollarından biri.
Nadir olarak gerçekleşen kazaların sebebi teknik arıza değilse ağırlıklı olarak
Kaptan Pilotun verdiği hatalı bir kararı...
Yıllar önce, Kore havayollarının ortalamanın çok üzerinde kaza oranları ile karşı karşıya kalındığında yetkililer, yurtdışından danışmanlık firması ile anlaşıp konunun özüne inmeye çalışıyorlar.
Sonuçta, pilot ile yardımcı pilot arasındaki iletişimsizliğin
hat safhada olduğu anlaşılıyor. Kore geleneklerine göre üstünüze bir şey
söylemek son derece ayıp ve üst her zaman haklı ve genellikle üst altına sert
davranıyor.
Bu sebeple yakıtın bittiğini bile anlatamayan yardımcı
pilot, bu inanılması güç hikayler sonucunda kaderine razı oluyor.
Aynı şekilde şirketinizde de yöneticileri yanlış kararları
alt veya aynı seviyedeki iş arkadaşları ile olan sağlıksız iletişime bağlı
olabilir. Özellikle de günlük aksiyonda büyük rol oynayan orta-düzey
yöneticilerin iletişim duvarlarının yıktığından emin olun.
Zihinsel pazarlama yöntemlerini de doğru hedef kitlenize, kültür, yaş ve cinsiyet farklarının ayırt ederek kullanmak için neler mümkün?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder