27 Temmuz 2012 Cuma

Kredi Kartı mı? Nakit mi?


Nasıl ödeme yapıyorsunuz? 
Kredi Kartı mı? Nakit mi?

Bunun satın alırken vereceğiniz kararı değiştirebileceğini tahmin eder misiniz?

Journal of Consumer Research yayınlarının araştırması gösteriyor ki, hem pazarlamacılar hem de tüketiciler nakit veya kredi kartı arasındaki farkı iyi bilmeli.

Her ne kadar kredi kartı kullanımı tüketiciyi çok daha serbest bir şekilde alışverişe yönlendirildiği varsayılsa da (en azından nakit parası olmayan müşteriler için) bu yeni çalışmalar bu tüketimin ürüne nasıl baktıklarına dair bilgiler içermekte.

Özellikle, kredi kartı müşterileri ürünün “faydaları” üzerinde dururken, peşin ödeme yapanlar ürünün fiyatı, teslimat süresi ve montaj maliyeti üzerinde daha çok duruyor.

Ayrıca zihnimiz bir şey kaybetmek korkmaktadır, bu cebinizde nakit parayı vermek olduğunda, sağduyu önplanda olur ve daha rasyonel davranırız.

Ödeme kartla yapıldığında, bilinçaltı o ‘anda’ çalıştığı için bir şeyin eksildiğinin farkında değildir.
Bu demek ki, kredi kartı ile yapılan alışverişlerde ne harcadığımızdan ziyade, ‘ne aldığımıza’ yani alacağımızı ürün ve hizmete odaklanıyoruz ve bilincimiz, biliçaltından verilen kararlar için mantıklı gözükebilecek bahaneler üreterek içinize rahatlatıyor.


Gerekmedikçe kredi kartı kullanmazsanız, zihniniz daha fazla bilici kullanacak ve rasyonel davranabileceksiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder