Kar Amacı gütmeyen firmalar onlara destek olacak kişi veya
firmaların yapacakları iyiliği gördüklerini varsayarlar. Bu sebeple hemen ana
fikirlerini genele yaymaya odaklanırlar: hastalık, hayırsever bir amaç vb.
Zihinsel araştırmalar gösteriyor ki, başarı sadece sempati
oluşturmaktan oluşmuyor; genele yayılan amaç ve amacınızı duyurumu için
para istemek, bağış tutarını azaltıyor.
Michigan Üniversitesi’nden Robert W. Smith ve Norbert
Schwarz'ın araştırmları da gösteriyor ki, gerçek amacınız o amacın duyulmasını sağlamaksa, bu
konuya bağış yapacaklar daha az ilgili oluyorlar.
Ülkemizdeki en ünlü kuruluşlara bakalım; aklımıza hemen
LÖSEV ve TEMA geliyor:
LÖSEV’in Amacı:
“LÖSEV' i kurmaktaki amacımız; lösemili ve kan hastası
çocukların, sağlık ve eğitim başta olmak üzere her türlü ihtiyaçlarının
sağlanmasına yardımcı olmak, bunun yanısıra, kalıtsal ve edinsel kan
hastalıkları konusunda ulusal düzeyde tedavi, eğitim ve araştırma kurumları
kurmak ve işletmektir.”
TEMA’nın Amacı:
- Ülke topraklarımızı tehdit eden erozyon ve çölleşme
tehlikesine dikkat çekmek ve bu mücadelenin bir devlet politikası haline
gelmesine katkı sağlamak, toprakla birlikte dünya üzerindeki ekosistemi
oluşturan su, orman, biyolojik çeşitlilik gibi tüm doğal varlıkların korunması
ve insan kaynaklı iklim değişikliğine dair politikaların ve toplumsal bilincin
oluşturulması için çalışmak, kendiliğinden yetişen doğal ormanları korumak,
ağaçlandırma çalışmaları yaparak topluma ağaç sevgisi aşılamak... ...diye gidiyor.
Bu iki kuruluşun da amaçlarında kurum ve amacın yaygınlaştırlıması yönelik bir veri yok; bu açıdan Türk kuruluşları sınıfı geçiyor. Ancak kampanyalarında kapsamlarını daraltıp zihnimiz için anlamlı hale getiriyorlar mı?
Hiçbir amacımızı yaymak için bağış istenmemeli çıkıyor araştırmaların sonucunda.
Bağışları artırmak için yapılması gereken amacı kişiselleştirmek.
Genel amaçlar çok genel oldukları için kişisel olmayan hedefleri zihnimiz algılamakta zorlanıyor.
Bir kişiye, açlık çeken binlerce kişi için yardım çağrısı
yapmaktansa, belirli bir kişi için yardım istemek daha etkili. Onu tanımasa bile... Roger Dodley’in
Brainfluence kitabında da gösterdiği gibi; iki çocuk olan görsel, tek çocuk
olan görsele göre %15 daha az bağış toplamış.
Sekiz çocuklu görsel ise %50 oranında daha az!
Sekiz çocuklu görsel ise %50 oranında daha az!
Amacınız ne olursa olsun, bunun geri planda tutup, yapılan
yardımın kime veya neye ulaşacağını net bir şekilde anlatarak bağışları üst
düzeyde tutabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder